robenconnymetvakantie.reismee.nl

nieuwe story

Zo lieve lezers,

we zijn inmiddels aangekomen in het Noordelijke gedeelte van het Zuider eiland alwaar het heerlijk weer is. Zo'n 24 graden. Daarom gaan we morgen ook kayakken met zijn allen. Maar ik loop op de zaken vooruit....

Na Christchurch te hebben bezocht (triest na de aardbevingen) zijn we doorgereden naar het schiereiland Akaroa. We zouden daar gaan zwemmen met de dolfijnen. Lekker wakker geworden door een zonnetje en binnen een uur was het pikke donker en stak er een storm op. Gecancelde tocht.....Balen dus. Op naar Kaikoura alwaar we een tweede poging zouden gaan wagen voor de walvissen. Daar ook maar gelijk een dolfijnen zwemcursus geboekt en die ging door!!! en wat een tocht werd dat. We zagen wel honderden dolfijnen. Stefan en Annet hebben hier mee gezwommen en Rob en ik hebben heerlijk toegekeken.

Ze sprongen en zwommen om ons heen. Echt een mega ervaring. In de middag gelijk de walvissen tocht er achteraan en ook die was vruchtbaar. De spermwhale.....vandaar vruchtbaar hihi.....kwam na een klein uur wachten boven, spoot en dook weer onder. Wat een hoop geld weggelegd voor een kort 'showtje"

Maar we hebben weer een vinkje kunnen zetten, zullen we maar zeggen.

Vandaag helemaal naar het Abel Tasman park gereden en daar staan we nu voor twee dagen op dezelfde camping en gaan we morgen met een boot en kayak de kust verkennen.

We hebben het nog heerlijk hier en a.s. zaterdag steken weweer over naar het Noorder eiland. Tot snel....