robenconnymetvakantie.reismee.nl

weer wat verhalen erbij mensen...

Het is al weer even geleden maar dat ligt aan gebrek aan tijd, internet en af toe zin om de laptop te pakken. Maar nu weer even een updateje.

Inmiddels al een paar dagen aan het rondrijden op het zuider eiland. De overtocht was helaas minder. Het weer was slecht (mistig). Maar al met al geen hoge golven en of misselijkheid want dat kan uiteraard ook gebeuren. Bij aankomst in Picton begon het zonnetje te schijnen en dat deed ons goed. De oh's en ah's waren niet van de lucht tijden de rit naar Kaikoura; onze eerste overnachtingsplaats. Wat een pracht van een landschappen zagen we voorbij komen en ook tientallen zeehondjes. Echt super....we schoten echter voor geen meter op natuurlijk. Iedere bocht gaf een stop momentje.

Maar tegen de avond op de camping beland met naast de deur de walvistochten organisatie. De volgende ochtend zouden we nl op walvistocht gaan. Helaas.....geen whale te zien. Dus die werd gecancelled. Jammer hoor maar niet getreurd op naar de volgende belevenis.

Stefan ophalen in Christchurch. Hij landde keurig op tijd en overnachten deden we op een te dure camping bij de stad. We kregen er wel een half uur hottub bij. Heerlijk ontspannend en Stefan kon hierna lekker rozig zijn bedje in.

De volgende ochtend op tijd gestart en richting Hokitika gereden via de Arhurs Pass dwars door het eiland heen. Mooie doch lange rit. Con moest nog even de Hokitika gorge zien en dat maakte de rit nog een 60 km langer. Maar alles voor de pictures he....

Daarna op een DOC camping geslapen. Ernstig goedkoop en ernstig gebrek aan alles behalve een mooie omgeving. Dus toch een leuke overnachting.

In de ochtend was het windstil en bij een zonsopkomst mooie foto's van het meer gemaakt en daarna vroeg in de auto voor een relatief kortere autorit. Rond 12 uur al aangekomen bij de gletsjer Fox Glacier. Dat was een aardig klimmetje voor tante Conny. Ook voor de rest hoor maar die doen net alsof.....

Lekker vroeg nu op de camping aangekomen en heerlijk in de zon gelegen en makkelijk gegeten. Morgen erg vroeg eruit voor een zonsopgang in lake Matheson. Maar die foto's komen dus nog.

wordt vervolgd .....

Oma Lokers.

Leuk verslag ben al weer benieuwd naar de volgende.kus Ma