robenconnymetvakantie.reismee.nl

update reisschema

Al weer heel wat dagen/uren bezig geweest met ons schema. Ik denk dat we er wel aan uit zijn, alhoewel er iedere keer weer leuke dingen op internet te vinden zijn die we misschien ook nog zouden kunnen gaan bekijken. Maar alhoewel 32 dagen met de camper lang lijkt zal de tijd toch wel weer voorbij vliegen. Maar voor alsnog ziet het er zo uit:

donderdag 29 oktober: Schiphol-Singapore
vrijdag 30 oktober: Singapore-Auckland
zaterdag tot en met maandagochtend: bij Jennie en Steve in Auckland herstellen van de vlucht en bij hen de omgeving bekijken.
maandag 2 nov: de camper ophalen en naar Hot water beach rijden
dinsdag 3 nov: Matamata (hobbits) en Rotorua. http://www.hobbitontours.com/
woensdag 4 nov: Hastings en Te Mata Peak walkway
donderdag 5 nov: Featherstone en onderweg naar Castlepoint lighthouse aan de oostkust
vrijdag 6 nov: Featherstone waar mijn familie woont en ik ben dan jarig. Dus moeten we maar een lekker feestje bouwen. dus de volgende dag zijn we hier ook nog.
Zondag 8 nov: Wellington
Maandag 9 nov: Overvaren naar het zuider eiland en rijden naarKaikoura
Dinsdag 10 nov: Walvissen spotten en een stuk land inwaarts rijden via de Lewis Pass en onderweg voor de eerste keer 'wild' kamperen.
Woensdag 11 nov: Via de Lewiss Pass verder naar de west kust en daar bij Westport de Pancakes Rocks bekijken en bij cape foulwind de zeehondjes bekijken en dan afdalen naar Lake Kaniere. http://www.punakaiki.co.nz/photos/
Donderdag 12 nov: Verder naar het zuiden via de westkust langs wat gletsjer dorpen en een weandeling naar de voet van een gletsjer.'s Avonds een mooie zonsondergang bij lake Matheson.
Vrijdag 13 nov: Vroeg uit bed voor de zonsopgang enop weg naar Lake Wanaka of Lake Wahea. Ligt aan wat we mooier vinden.
Zaterdag: 14 nov: Op weg naar het fjorden landschap. Via Queenstown een lunch op hoge hoogte en karten ( niet voor tante Conny waarschijnlijk want je moet weer omhoog met een stoeltjeslift brrr)
Zondag 15 nov: Te Anau en omgeving bekijken en later op de dag rijden naar de Milford Sounds. Daar gaan we de volgende dag een mooie tocht varen door de fjorden. www.mitrepeak.com voor de boottocht over de milford sounds. We hebben al een plekje geboekt op de camping voor de zekerheid. Camping heet Milford sound lodge. Zie foto's.
Maandag 16 nov: Zoals gezegd de boottocht en eens kijken hoe fit we zijn om óf naar Te Anau terug te rijden óf helemaal naar Invercargill.
Dinsdag17 nov:Via de zuidkust door de Catlins rijden. Een mooie streek met diverse mooie dingen om te bekijken en te doen. we rijden die dag naar Mclean Holliday park.
Woensdag 18 nov: Op naar Dunedin. Onderweg Nuggit point en Cannibal bay. Niet te ver rijden vandaag.
Donderdag 19 nov: Naar Oamaru.
Vrijdag 20 nov: Onderweg naar Mount Cook. Glentanner
Zaterdag 21 nov: Hooker valley walk ( 5 uur wandelen door mooie natuur in de buurt van Mount Cook. en slapen aan lake Punakaki
Zondag 22 nov:Akaroa bij Christchurch. Daar gaan we de volgende dag zwemmen met dolfijnen.
Maandag 23: Eerst zwemmen en dan via de Arthurs Pass rijden naar de westkust. Halverwege kamperen.
Dinsdag 24 nov:Laatste stukje Arthurspass richting het westen. Het moet zo wel om weer in het noorden te komen van het zuidereiland. Als je tenminste die pass wil rijden....
woensdag 25:we hebben als het goed is dan overnacht aan de Nelson lakes. we rijden daarvandaan naar het noorden toe. Daar gaan we Jennie en Steve tegenkomen en gaan we een paar dagen samen optrekken. we overnachten in Motueka.
Donderdag 26 nov: Pohara een mooie baai (Abel Tasman baai en Golden Baai waarin we een boottocht gaan maken en een nachtje extra blijven waarschijnlijk. Ook helemaal op het noordelijkste puntje wandelen.
Zaterdag 28 nov: Laatste nacht op het Zuider eiland in Picton. Vandaar vaart de ferry ons weer terug naar net Noorder eiland.
Zondag 29 nov: overtocht enlaatste avond bij Corrie en Pete, Debbie en Rowan, Pieter.
Maandag 30 nov: Weer richting het noorden rijden om in de buurt te komen van Te Kuiti om Fiona en John te ontmoeten.
Dinsdag 1 dec tot en met donderdagochtend zullen we dus bij hen logeren en samen met hen leuke dingen bekijken. Om dan op;
Donderdag 3 dec de camper weer in te leveren en weer naar Auckland te gaan voor onze allerlaatste avond daar bij Jennie en Steve

Vrijdag 4 december vliegen we dan weer naar huis. en zaterdag zijn we op sinterklaas avond weer in NL. Kunnen we gelijk kijken of ie wat in onze schoenen heeft gedaan....

Zodra ik wat meer links heb zal ik die op de site plaatsen. of wat foto's wellicht. Foto's plaatsen in deze tekst is niet mogelijk.

Kevin

Mooi schema Conny! Elke dag wordt in ieder geval optimaal benut en dat moet ook wel!
Joyce en ik zullen erop toezien dat de Sint jullie huis niet overslaat;)

Joke Boontjes

Dat wordt weer een schitterende tocht! En heel veel foto's!
Veel plezier met alle voorpret, de reis wordt goed voorbereid.

jac havermans (overbuurman van Corrie en Piet

Veel plezier ziet er erg mooi uit zal jullie blijven volgens
groetjes