robenconnymetvakantie.reismee.nl

druk bezig met het reisschema...

Zo lieve mensen,

Het is al weer twee maanden geleden dat we hebben geboekt voor onze reis naar NZ. Natuurlijk ben ik gelijk druk aan de slag gegaan met het maken van een reisschema. Maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan. We hebben de camper 32 dagen ter beschikking en gaan van deze 32 dagen 19 nachten verblijven op het zuidereiland. Er zijn daar zoveel mooie dingen te zien en te doen dat het toch weer een strakke planning moet gaan worden. Voorlopig ziet het er een beetje zo uit:

Noordereiland

We komen aan in Auckland waar we een paar dagen acclimatiseren bij Jenny en Steve. Dan pikken we de camper op en gaan we onze highlights van de vorige keer aan Annet laten zien en op verzoek van Annet naar Mattamata. Het Hobbits land waar de films van de Lord of the ring zijn opgenomen. Met mijn verjaardag zullen we bij mijn andere nichten en neef zijn in het Wairarapa district. Daar gaan we lekker een paar dagen relaxen en de omgeving bekijken. Dan op 9/10 november maken we de oversteek naar het Zuider eiland.

Zuidereiland

De tocht begint bij Picton, daar komt de ferry aan. Dan zakken we via de oostkust een stukje zuidwaarts naar Kaikoura. Daar gaan we gelijk een mooie tocht maken op zoek naar walvissen. Daarna steken we dwars door het eiland heen naar de westkust. Dit gaat via de Lewispass. Dan zakken we langszaam deze kust af naar het zuiden en komen dus via de zuidkust weer aan het oostelijke gedeelte terecht. Dan weer een stuk noordwaarts om dan voorbij Christchurch wederom het eiland te doorkruisen maar dan via de Arthurs pass.

Via deze mooie pass gaan we langs Greymouth omhoog naar het noordelijkste gedeelte van het Zuider eiland; het Abel Tasman park. Soms kan deze Arthurspass onbegaanbaar zijn en dan zullen we de plannen moeten wijzigen. En dan zijn we al weer aan de laaste paar dagen aangekomen voordat we weer teruggaan naar het Noorder eiland. Steve en Jenny komen waarschijnlijk ook naar het Zuidereiland zodat we daar de laatste dagen samen kunnen doorbrengen.

We gaan een hoop leuke dingen doen zoals: walvissen spotten, zwemmen met dolfijnen, boottocht door de fjorden (Milford sounds) en natuurlijk volle bak genieten van de natuur en veel wandelen en kilometers maken.

Als we weer op het Noorder eiland zijn gaan we nog een afscheidsbezoekje brengen aan de familie in Featherstone en rijden dan langzaam naar het noorden toe om ook nog bij Fiona langs te gaan (nicht nummer 4). Daarna komt het einde in zicht van de 5 weken die we te besteden hebben. Maar voorlopig is het nog lang niet zo ver.

Dit was weer een update. Tot snel weer....

Agniet

Het lijkt me geweldig! Veel plezier met de voorpret.
Gr uit Wenen

Kevin

Nog een halfjaar de tijd om heel het reisschema aan te passen! De voorpret is al leuk!

Ma Lokers.

ik ben nu al jaloers op jullie,maar geniet mee .