robenconnymetvakantie.reismee.nl

Alweer op het Noorder eiland

Weer een update vanuit het mooie en relaxte land. We hebben een super dag gehad met het kayakken in het Abel Tasman gebied. Eerst met een water taxi naar een baai gebracht en daar in de kayak gezet. Mooie baaitjes aangedaan en lekker geluncht op eentje van hen. Lekker zonnetje en niet teveel wind. Maar na een paar uur de armpjes trainen werd het toch wel zwaar. Zeker de bevroren schouder van mij wilde bijna gaan ontdooien.

eindelijk kwamen we aan bij de laatste baai en daar konden we weer in de taxi stappen. De volgende dag in de camper gereden naar het Noorderlijkste puntje Cape Farewell. We hadden wat minder weer tijdens het rijden maar toen we uitstapten begon de zon weer lekker te schijnen en we maakten een mooie wandeling op het strand.

Nadien gereden naar Pohara beach. Daar waaide het zo hard dat we bijna uit de camper waaide. Toch heerlijk geslapen en met regen opgestaan. Gauw de bergen over op weg naar de zon. Nou dat duurde niet lang en eigenlijk een wat mindere dag gehad qua weer.

Maar doorgereden naar Picton vanwaar de ferry gaat vertrekken naar het Noorder eiland.

Voor de overtocht hadden we echt super weer. Maar wat een harde wind was er zeg! In de Marlbourough sounds was het heerlijk op het dek zitten in de zon. Maar zodra we op de strait cook zaten kwam er zo'n harde wind dat we er bijna van af werden geblazen.

Rond 6 uur weer richting Corrie en Pete gereden en onthaald met een heerlijke maaltijd. Yummie..

Zondag, vandaag dus, een beetje uitgeslapen (8) en daarna naar de koeien gewandeld. Stefan vertrekt vandaag weer naar NL en ook hij wilde wel eens zien waar mijn familie werkelijk woont.

Corrie en Debbie hadden een heerlijke lunch gemaakt, een zogenaamde Sunday Roast. Heerlijk vlees, overheerlijke aardappelen uit de oven en yummie jus. Pete en Annet brachten Stefan naar het vliegveld en Rob kon aan de drank met neef Pieter en Rowan en de rest.

Morgen richting het noorden. Hoever weten we nog niet. Dus dat horen jullie later.

Kevin

Wat een reis! Geniet er nog goed van want het is nu zo voorbij! Xx